26 lipca Przerwa techniczna - 1200x859
Udostępnij wpis

Drodzy Klienci, 26 lipca 2025 roku (sobota) w godzinach 12:00 – 20:00 planowana jest przerwa techniczna związana z aktualizacją zabezpieczeń wszystkich usług on-line, świadczonych przez Graphisoft.

Zakres przerwy technicznej – co będzie niedostępne?

W tym czasie nie będą dostępne następujące usługi:

Uwaga: Usługi uwierzytelniania (logowanie GSID) będą nadal działać podczas konserwacji. Oznacza to, że strony internetowe lub funkcje oparte wyłącznie na uwierzytelnianiu, bez konieczności sprawdzania licencji, pozostaną funkcjonalne.

Działanie Archicada podczas konserwacji

Pobrane licencje oprogramowania CodeMeter i połączone licencje sprzętowe CodeMeter będą nadal działać w okresie konserwacji.

Należy pamiętać, że przesyłanie i pobieranie kluczy oprogramowania, a także aktualizacja kluczy sprzętowych nie będą możliwe.

Ze względu na ograniczenia techniczne Archicad 24 lub starsze wersje, a także LMT będą tymczasowo niedostępne.

Wszystkie wcześniej zarezerwowane licencje w chmurze (zarówno imienne, jak i pływające) będą nadal działać dla obecnych użytkowników. Jednak po godzinie 12:00 CEST w dniu konserwacji ponowne przypisywanie licencji w chmurze i przenoszenie ich między komputerami nie będzie możliwe do momentu przywrócenia usług.

Zmiany w działaniu licencji chmurowych – ważne dla użytkowników grupowych

Ważna informacja dla użytkowników licencji w chmurze przypisanych do grup (pływające licencje w chmurze):

Aby zapobiec przerwom w działaniu, tymczasowo zwiększamy czas wygaśnięcia tokenów dla licencji pływających z 10 minut do 9 godzin. Oznacza to, że od godziny 8:00 CEST 26 lipca 2025 każda nabyta licencja pływająca pozostanie zarezerwowana dla tego samego użytkownika przez maksymalnie 9 godzin, nawet jeśli program Archicad zostanie zamknięty w tym czasie. Licencje te nie zostaną automatycznie zwolnione do końca konserwacji.

Należy pamiętać, że w tym czasie BIMcloud SaaS może być również niedostępny, co może spowodować, że program Archicad będzie działał w trybie offline.

Kiedy wszystko wróci do normy?

Graphisoft dołoży wszelkich starań, aby jak najszybciej zakończyć aktualizacje i przywrócić wszystkie usługi.

W przypadku pytań bądź wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z działem technicznym WSC: [email protected] lub +48 22 517 00 50