Wprowadzanie lokalizacji
Unikalną cechą Artlantisa jest narzędzie pozwalające na wizualizację projektu w jego przyszłej lokalizacji w celu uzyskania pozwoleń na budowę. Jego inspektor prowadzi użytkownika krok po kroku przez ustawienia synchronizacji zdjęcia lokalizacji ze sceną Artlantisa, które są natychmiast wyświetlane w podglądzie. Można bezpośrednio w programie przygotować kanał przezroczystości (alfa) dla zdjęcia pierwszego planu.
Biała makieta
Ten rodzaj renderowania pozwala na automatyczne przekształcenie wszystkich powierzchni sceny – z wyjątkiem przezroczystych – na biały materiał, aby móc lepiej ocenić koncepcję projektu. Światła zachowują swoje parametry i kolory, tworząc efektowną atmosferę.
Balans bieli
Balans bieli pozwala na automatyczną regulację przebarwień obrazu z wybranym kolorem odniesienia.
Okluzja otoczenia
Okluzja otoczenia tworzy dodatkowe cienie w scenach wewnętrznych i zewnętrznych, co daje im więcej głębi, a tym samym więcej realizmu.
Narzędzie Odszumianie
Narzędzie Odszumianie analizuje piksele i redukuje szumy. Można zmniejszyć lub wyeliminować szumy pochodzące z renderowania, zwykle wytwarzane przez odbicia od tekstur.
Adaptacyjny antyaliasing
Inteligentny antyaliasing Artlantisa dostosowuje się do obszarów, które mają być poddane zabiegowi poprawy jakości tekstur poprzez zmniejszenie wpływu szumów i wygładzanie konturów.
Post-produkcja
Można zastosować różne efekty dla bieżącego widoku i ustawić nasycenie, jasność, kontrast i kolor renderu. Aby oszczędzić czas można dodawać efekty takie jak winietowanie, farba oraz podkreślanie krawędzi Narzędzie Odszumianie analizuje piksele i redukuje szumy.
bezpośrednio w Artlantisie.
Animacja
Obiekty, postaci, chmury, efekty atmosferyczne, shadery i tekstury, a także źródła światła – wszystkie te elementy renderowanych scen mogą być animowane.
Artlantis umożliwia wykonanie i zaprojektowanie filmu z jednej lub kilku sekwencji, których montaż odbywa się w prosty i intuicyjny sposób dzięki zintegrowanej osi czasu. Pozwala to zdefiniować śledzenie kamery i/lub trajektorię poruszania obiektów i świateł; łączyć różne sekwencje lub panoramy, prowadzić analizy nasłonecznienia lub testować widok panoramiczny 360°.
Obiekt VR
Ten typ wizualizacji pozwala na manipulowanie sceną w zakresie 360° i przechodzenie przez nią. Obiekt obliczany jest automatycznie, wymaga jedynie określenia liczby obrazów do przetworzenia w poziomie i w pionie, aby zagwarantować płynność animacji. Film jest następnie generowany w wielu formatach, niezależnie od platformy: .jpeg, .dv, .mpeg, .tga, .mov lub .avi.
Render Manager
Program pozwala zarządzać kolejką renderingów i rozłożyć obliczenia na kilka komputerów w sieci lokalnej (Mac/PC), aby skrócić czas renderowania.