WSC » Produkty » Leica » Leica BLK2FLY

Leica BLK2FLY

Mobilne rozwiązanie do dokumentacji przestrzeni 3D, stworzone dla profesjonalistów, którzy potrzebują pełnej swobody działania bez rezygnacji z precyzji i jakości danych.

Mobilność bez kompromisów

Leica BLK2FLY to pierwszy na świecie w pełni autonomiczny dron wyposażony w skaner laserowy 3D, zaprojektowany do inwentaryzacji i tworzenia trójwymiarowych modeli budynków oraz struktur z powietrza.

Dzięki zaawansowanej technologii unikania przeszkód i prostemu sterowaniu za pomocą aplikacji, BLK2FLY umożliwia szybkie i bezpieczne skanowanie trudno dostępnych miejsc, takich jak dachy czy elewacje.

Tam gdzie liczy się czas

Leica BLK2FLY rejestruje do 420 000 punktów na sekundę z zasięgiem do 25 metrów. Dzięki połączeniu technologii SLAM, LiDAR, radarów, kamer oraz GNSS urządzenie wykorzystuje skanowane dane również do autonomicznego planowania lotu.

BLK2FLY waży zaledwie 2,6 kg (z baterią) a jego składana konstrukcja sprawia, że jest łatwy w transporcie i szybko gotowy do pracy. Dodatkowo, system szybko wymiennych baterii, pozwala na nieprzerwaną pracę. Sterowanie dronem odbywa się za pomocą aplikacji BLK2FLY Live na tablecie, umożliwiającej zarówno autonomiczne, jak i manualne sterowanie lotem.

Najważniejsze cechy skanera Leica BLK2GO

Autonomiczne skanowanie w ruchu dzięki technologii SLAM

Rejestracja nawet do 420 000 punktów / sek.

Efektywny zasięg skanowania od 0,5 do 25 metrów

Zaawansowany system unikania przeszkód w przestrzeni

System wymiennych baterii bez przerwania pracy

Obsługa przez aplikację mobilną BLK2FLY Live (iOS)

Wymiary rozłożonego drona
53 x 32 x 14 cm

Możliwość eksportowania plików do formatów LGS, RCP i E57

Integracja z chmurą HxDR (możliwość wizualizacji danych)

Dane skanowania

Klasa lasera

Laser klasy 1 (zgodna z IEC 60825-1:2014)

Długość fali lasera

830 nm

Pole widzenia

360° (poziomo) / 270° (pionowo)

Szybkość skanowania

Do 420 000 pkt./sek.

Dokładność względna

< 20 mm

Dokładność bezwzględna

40 mm (bez GNSS)

Pokrycie powierzchni

W pionie w 12 minut

1 550 m² – 4 700 m²

W poziomie w 12 minut

1 350 m² – 4 100 m²

Odporność

Temperatura pracy

+5°C do +35°C

Pyło i wodoodporność

IP54 (IEC 60529)

Obudowa

Rama z karbonu i włókna szklanego

Wymiary

Po rozłożeniu

53 x 60 x 19 cm

Po złożeniu

53 x 32 x 14 cm

Waga

2,60 kg (z baterią)

Zasilanie

Bateria

Li-Ion 14,8 V; 6,75 Ah; 99,9 Wh

Czas przelotu

13 min. @ 400 m n.p.m.

Parametry lotu

Maksymalna prędkość

5 m/s (bez funkcji antykolizyjnej) – 3 m/s (z funkcją antykolizyjną)

Odporność na wiatr

Maksymalnie 12 m/s

Wysokość przelotu

Maksymalnie 1 800 m n.p.m.

Zasięg transmisji

WLAN: około 100 m w linii widzenia
LTE: zależnie od zasięgu sieci komórkowej

Autonomia

Pole widzenia

Cała sfera, 360°

Funkcja antykolizyjna

Odległość działania minimum 4 metry

Wykrywanie obiektów

Niewykryte mogą być przewody o średnicy poniżej 5 mm

Dane skanowania

Klasa skanera

Laser klasy 1 (zgodna z IEC 60825-1:2014)

Długość fali lasera

830 nm

Pole widzenia

360° (poziomo) / 270° (pionowo)

Szybkość skanowania

Do 420 000 pkt./sek.

Dokładność względna

< 20 mm

Dokładność bezwzględna

40 mm (bez GNSS)

Pokrycie powierzchni

W pionie w 12 minut

1 550 m² – 4 700 m²

W poziomie w 12 minut

1 350 m² – 4 100 m²

Odporność

Temperatura pracy

+5°C do +35°C

Pyło i wodoodporność

IP54 (IEC 60529)

Obudowa

Rama z karbonu i włókna szklanego

Wymiary

Po rozłożeniu

53 x 60 x 19 cm

Po złożeniu

53 x 32 x 14 cm

Waga

2,60 kg (z baterią)

Zasilanie

Bateria

Li-Ion 14,8 V; 6,75 Ah; 99,9 Wh

Czas przelotu

13 min. @ 400 m n.p.m.

Parametry lotu

Maksymalna prędkość

5 m/s (bez funkcji antykolizyjnej) – 3 m/s (z funkcją antykolizyjną)

Odporność na wiatr

Maksymalnie 12 m/s

Wysokość przelotu

Maksymalnie 1 800 m n.p.m.

Zasięg transmisji

WLAN: około 100 m w linii widzenia
LTE: zależnie od zasięgu sieci komórkowej

Autonomia

Pole widzenia

Cała sfera, 360°

Funkcja antykolizyjna

Odległość działania minimum 4 metry

Wykrywanie obiektów

Niewykryte mogą być przewody o średnicy poniżej 5 mm

Zapraszamy do kontaktu!

Imię i nazwisko(wymagane)

Najczęściej zadawane pytania:

Zakup autonomicznego drona skanującego to decyzja otwierająca nowe możliwości dokumentacji 3D. Poniżej przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące Leica BLK2FLY.

Tak – zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce i Unii Europejskiej, operator drona o masie powyżej 2 kg, takiego jak Leica BLK2FLY (waga 2,6 kg), musi posiadać odpowiednie uprawnienia. W przypadku lotów w kategorii szczególnej, wymagane jest przeprowadzenie oceny ryzyka operacji (SORA) oraz uzyskanie zgody od Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Dodatkowo, w niektórych scenariuszach operacyjnych, konieczne może być wyposażenie drona w system bezpieczeństwa, taki jak spadochron ratunkowy. Przed rozpoczęciem użytkowania BLK2FLY zalecamy zapoznanie się z aktualnymi przepisami oraz uzyskanie niezbędnych uprawnień i zezwoleń.

Leica BLK2FLY potrafi samodzielnie planować trasę lotu i wykonywać skanowanie obiektu. Dzięki systemowi unikania przeszkód i technologii GrandSLAM, urządzenie rejestruje dane 3D bez potrzeby ręcznej kontroli lotu – użytkownik wyznacza jedynie obszar do skanowania za pomocą aplikacji na tablecie.

Tak – Leica BLK2FLY został zaprojektowany z myślą o użytkownikach nieposiadających doświadczenia z dronami. Sterowanie odbywa się za pomocą prostego interfejsu w aplikacji BLK2FLY Live. Autonomiczne systemy bezpieczeństwa i automatyczne unikanie przeszkód minimalizują ryzyko błędów.

Leica BLK2FLY świetnie sprawdza się w skanowaniu dachów, elewacji, dużych budynków, mostów, instalacji przemysłowych oraz wszędzie tam, gdzie skanowanie naziemne jest trudne lub niemożliwe.

Podstawowa obsługa drona Leica BLK2FLY jest intuicyjna i możliwa do opanowania po krótkim przeszkoleniu. Dla naszych klientów oferujemy wprowadzenie do pracy z urządzeniem oraz wskazówki dotyczące optymalnego wykorzystania możliwości BLK2FLY.