Autoryzowany dystrybutor Graphisoft Archicad w Polsce. Sprawdź korzyści

wsc
logo2 wsc
WSCAktualności

Twinmotion – zmiany w zakupie licencji

Twinmotion – zmiany w zakupie licencji

18/03/2024

Twinmotion to szybkie i łatwe narzędzie do wizualnego opowiadania historii, wykorzystywane przede wszystkim przez branże kreatywne takiej jak architektura, motoryzacja, moda i inne.

Celem Epic Games, czyli dostawcy oprogramowania Twinmotion jest utrzymanie bezpłatnych narzędzi dla jak największej liczby osób, zwłaszcza tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z projektowaniem oraz dalsze dostarczanie najlepszych, najbardziej zaawansowanych narzędzi twórczych dla wszystkich branż.

Twinmotion – zmiany w zakupie licencji

Począwszy od końca kwietnia 2024 roku, Twinmotion będzie darmowy dla studentów, nauczycieli, hobbystów i firm o rocznych przychodach poniżej 1 mln USD. Firmy osiągające przychód powyżej tego progu będą zobowiązane do zakupu subskrypcji, która będzie dostępna za 1650 PLN rocznie za jedno stanowisko. Ponadto, wyłącznie w wersji płatnej dostępne będą funkcje i usługi Twinmotion Cloud, takiej jak udostępnianie projektu zamawiającemu.

Zanim Twinmotion przejdzie wyłącznie na płatności subskrypcyjne, w okresie przejściowym można:

  • do 31.03.2024 kupić upgrade do posiadanych licencji wieczystych w cenie,
  • do 22.04.2024 kupić licencję wieczystą Twinmotion.

Natomiast od 23.04.2024:

  • Twinmotion będzie bezpłatne dla firm o przychodach poniżej 1 mln USD,
  • płatna dla wszystkich będzie wersja Twinmotion z usługą Twinmotion Cloud.

Nowe zasady płatności za Twinmotion

Subskrypcja Twinmotion będą kosztować 1650 PLNł rocznie za jedno stanowisko. Zmiany te będą miały zastosowanie tylko do firm generujących ponad 1 milion dolarów rocznego przychodu brutto. Dzięki tym aktualizacjom Twinmotion będzie darmowy dla wszystkich - nawet do użytku komercyjnego - jeśli firma zarabia poniżej 1 miliona dolarów rocznego przychodu.

Subskrypcje Twinmotion obejmują dostęp do Twinmotion Cloud, a także wszystkich aktualizacji wydanych w okresie subskrypcji.

Warto zatem podkreślić, że Twinmotion Cloud będzie dostępna tylko dla firm, które zakupią subskrypcję.

Bezpłatne Twinmotion

Twinmotion będzie darmowe dla wszystkich - nawet do użytku komercyjnego - jeśli firma zarabia poniżej 1 miliona dolarów rocznego przychodu brutto.

Twinmotion pozostanie również darmowy dla studentów, nauczycieli i hobbystów. W przyszłości nie będzie już wersji Education Edition ani Community Edition; wszyscy uprawnieni do bezpłatnego korzystania z Twinmotion będą używać tej samej wersji i będą ją pobierać z programu uruchamiającego Epic Games, tak jak obecnie.

Różnice między wersją płatną i bezpłatną Twinmotion

Jest tylko jedna różnica między wersją bezpłatną i płatną oprogramowania Twinmotion: usługa Twinmotion Cloud jest dostępna tylko w ramach subskrypcji Twinmotion. Poza tym funkcjonalność wersji bezpłatnej i subskrypcyjnej jest identyczna, bez żadnych ograniczeń rozdzielczości renderowania a także bezpłatna nie będzie oznaczona znakiem wodnym.

Licencje wieczyste Twinmotion

Jeśli obecnie korzystasz z Twinmotion 2023.2.3 lub innych wcześniejszych wersji, zmiany cen i licencji nie będą miały zastosowania, dopóki nie zdecydujesz się na aktualizację do wersji 2023.2.4 lub nowszej. Jeśli posiadasz wieczyste licencje Twinmotion Commercial Edition, możesz nadal z nich korzystać bezterminowo, niezależnie od rocznych przychodów.

Ewentualna subskrypcja będzie wymagana tylko do uzyskania nowych wersji (jeśli nie kwalifikujesz się do bezpłatnej wersji) lub do publikowania w Twinmotion Cloud.

Materiały edukacyjne Twinmotion

Wsparcie społeczności i materiały edukacyjne pozostaną otwarte i bezpłatne dla wszystkich, tak jak obecnie. Dostęp do nich można uzyskać na stronie Epic Developer Community.

Narzędzia Twinmotion, Unreal Engine i RealityCapture  - planowane zmiany technologiczne

Oprócz zmian dotyczących poszczególnych stanowisk,Epic Game łączy narzędzia Twinmotion, Unreal Engine i RealityCapture w ramach nowej subskrypcji Unreal, aby pomóc zespołom z różnych branż w wydajnym tworzeniu wysokiej jakości projektów 3D. Celem producenta jest pełna integracja Twinmotion i RealityCapture z Unreal Engine.

Więcej informacji na temat połączonej subskrypcji Unreal Subscription, która obejmuje Unreal Engine, Twinmotion i RealityCapture, można znaleźć na tym blogu: https://www.unrealengine.com/en-US/blog/we-are-updating-unreal-engine-twinmotion-and-realitycapture-pricing-in-late-april

Tagi
Tagi aktualności
Narzędzia