Autoryzowany dystrybutor Graphisoft Archicad w Polsce. Sprawdź korzyści

wsc
Bimcollab
WSCProduktyBIMcollab

BIMcollab Cloud

BIMcollab Cloud

BIMcollab Cloud – to łatwy w użyciu i potężny system śledzenia notatek w chmurze. Komentarze w chmurze BIMcollab Cloud są bezpośrednio powiązane z elementami w modelu i dostępne za pośrednictwem przeglądarek internetowych lub bezpośrednio z narzędzia BIM. Wszystkie zagadnienia związane z elementami w stworzonym modelu są łatwo dostępne do wyszukiwania a problemy efektywnie rozwiązywane.

tło

Zarządzanie notatkami BIM w chmurze

BIMcollab Cloud to platforma współpracy BIM, zbudowana w oparciu o powszechnie stosowane otwarte standardy IFC i BCF. Notatki BCF zawierają wszystkie istotne informacje umożliwiające komunikację na temat modeli BIM.

BIMcollab Cloud upraszcza zarządzanie notatkami i oferuje zorganizowany sposób przechowywania, udostępniania i rozwiązywania problemów, w tym niezawodne śledzenie historii na dowolnym etapie procesu BIM.

Zarządzanie zagadnieniami BIM

W każdym projekcie budowlanym pojawia się wiele nieoczekiwanych problemów, które trudno jest śledzić. Dzięki wykorzystaniu BIM w projektach, komentarze mogą być udostępniane przy użyciu otwartych standardów, takich jak BIM Collaboration Format (BCF). W ogólnych systemach zarządzania notatkami brakuje kluczowych aspektów istotnych dla wielobranżowych projektów budowlanych.
Zastosowanie plików BCF ułatwia komunikację, ale zwykle kończy się dużą liczbą plików i wersji. Skąd wiadomo co i komu zostało wysłane?

BIMcollab Komunikacja W Projekcie

BIMcollab Cloud – intuicyjna współpraca

Oprogramowanie ze środowiska BIMcollab ma jasno określone zastosowanie. BIMcollab ZOOM służy do przeglądania modeli IFC z notatkami, a wtyczki BCF Managers pozwalają szybko połączyć się z innymi popularnymi narzędziami BIM. Równie przydatny jest BIMcollab Cloud.

Przedstawiony program to doskonałe cyfrowe narzędzie, które pozwala uporządkować wszystkie zgłoszenia, raporty, notatki oraz postępy nad usuwaniem błędów. Poszczególni członkowie zespołu mogą zgłaszać zauważone kolizje do specjalisty. Ten przekazuje je dalej i akceptuje wprowadzone zmiany. Wprowadzone informacje o problemach można z powodzeniem przefiltrować oraz odszukać, co ułatwia menedżerom kierowanie pracą, a inwestorom – wgląd w rozwój projektu BIM na dowolnym etapie.

BIMcollab Cloud umożliwia przygotowywanie uwag w innym oprogramowaniu wspierającym pliki BCF lub CSV, a następnie import informacji. Dzięki temu użytkownicy zadbają o porządek w notatkach oraz ich przejrzysty układ. Szybką synchronizację umożliwiają wtyczki BCF Managers.

Praca w chmurze w praktyce

Poszczególne obszary i zakładki ułatwiają poruszanie się po projekcie. Przykładowo ekran startowy pokazuje wykresy związane z postępem prac, kamieniami milowymi czy typem uwag lub ich priorytetami. Natomiast notatkami BCF można zarządzać przez zakładkę „Issues”. Użytkownicy znajdą tutaj opcje do filtrowania, wyświetlania, edytowania oraz komentowania uwag bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej.

Oprogramowanie bez problemu automatycznie wygeneruje raporty z dodanych uwag, co z pewnością usprawni wykonywanie zadań w zespole. Takie sprawozdanie tworzy się w formacie XLS lub PDF z możliwością eksportu do BCF i BCF-ZIP.

Zakładka ustawień pozwala zaś wygodnie zarządzać członkami zespołu z poziomu platformy. Uczestnicy mogą być łączeni w grupy z określonymi uprawnieniami. Tutaj użytkownik wyznaczy kamienie milowe danego projektu, a także skonfiguruje powiadomienia przesyłane na pocztę e-mail.

Do pobrania

Sprawdź dostępne do pobrania wersje BIMcollab