Autoryzowany dystrybutor Graphisoft Archicad w Polsce. Sprawdź korzyści
data publikacji:
11.04 / 2023ostatnia aktualizacja:
11.04 / 2023Wersja programu
Problem dotyczy różnych wersji Archicada, najczęściej w systemie Windows.
Opis problemu
Żaden tekst nie jest wklejany z innych aplikacji i dotyczy to zarówno bloków tekstowych, etykiet, tekstów wymiarowania itp.
Objawy
Nie można skopiować tekstu do Archicada z innych aplikacji (np. Word), również z innych kopii Archicada, ani używając standardowych poleceń z menu Edycja/Wytnij (Kopiuj lub Wklej), nie działają też również standardowe skróty klawiaturowe Ctrl+C oraz Ctrl+V (Ctrl+X).
Diagnoza
Działanie schowka systemowego można sprawdzić za pomocą darmowych aplikacji, lub funkcji systemowej w Windows. Dzięki temu możemy dowiedzieć się czy do schowka kopiowane są jakiekolwiek teksty.
Funkcja przeglądania Schowka jest standardowo wbudowana w systemie operacyjny:
Dodatkowo dostępnych jest wiele różnych aplikacji znacznie rozszerzających funkcjonalność poza pokazywanie prostej historii schowka. Przykładowo:
Rozwiązanie problemu
Przyczyny problemów ze Schowkiem systemowym mogą być złożone i niezwiązane bezpośrednio z Archicadem. Producent Archicada, firma Graphisoft, zaleca w takim przypadku przejrzenie aplikacji działających w tle, na przykład programów antywirusowych, sterowników kart graficznych czy programów do optymalizacji.
Z moich doświadczeń i firmy WSC wynika, że przyczyną problemów ze Schowkiem mogą być:
Artykuł przygotował: architekt Rafał Ślęk, BIM Manager WSC
FAQ