Autoryzowany dystrybutor Graphisoft Archicad w Polsce. Sprawdź korzyści

wsc
logo2 wsc
WSCWsparcie techniczneWsparcie techniczne ArchicadFAQ

Problemy z korzystaniem ze Schowka systemowego

Powrót

Problemy z korzystaniem ze Schowka systemowego

data publikacji:

11.04 / 2023

ostatnia aktualizacja:

11.04 / 2023

Archicad standardowo korzysta ze schowka systemowego pozwalając w wygodny sposób kopiować tekst oraz elementy pomiędzy różnymi aplikacjami

Wersja programu

Problem dotyczy różnych wersji Archicada, najczęściej w systemie Windows.

Opis problemu

Żaden tekst nie jest wklejany z innych aplikacji i dotyczy to zarówno bloków tekstowych, etykiet, tekstów wymiarowania itp.

Objawy

Nie można skopiować tekstu do Archicada z innych aplikacji (np. Word), również z innych kopii Archicada, ani używając standardowych poleceń z menu Edycja/Wytnij (Kopiuj lub Wklej), nie działają też również standardowe skróty klawiaturowe Ctrl+C oraz Ctrl+V (Ctrl+X).

Diagnoza

Działanie schowka systemowego można sprawdzić za pomocą darmowych aplikacji, lub funkcji systemowej w Windows. Dzięki temu możemy dowiedzieć się czy do schowka kopiowane są jakiekolwiek teksty.

Funkcja przeglądania Schowka jest standardowo wbudowana w systemie operacyjny:

  • w systemie Windows 11 należy oknie z menu Start/Ustawienia/System/Schowek wybrać opcję Historię schowka. Od tego momentu działać będzie skrót Windows+V dla wyświetlania okna historii.
  • w systemie macOS należy skierować się do menu Edycja z programu Finder i wybrać polecenie Pokaż Schowek.

Dodatkowo dostępnych jest wiele różnych aplikacji znacznie rozszerzających funkcjonalność poza pokazywanie prostej historii schowka. Przykładowo:

  • na systemie macOS skorzystać z aplikacji Paste, CopyClip, iPaste czy wielu innych dostępnych z Appstore,
  • w systemie Windows z programu My Clipboard, Manager for Clipboard, Clipboard Plus czy wielu innych dostępnych z Microsoft Store.

Rozwiązanie problemu

Przyczyny problemów ze Schowkiem systemowym mogą być złożone i niezwiązane bezpośrednio z Archicadem. Producent Archicada, firma Graphisoft, zaleca w takim przypadku przejrzenie aplikacji działających w tle, na przykład programów antywirusowych, sterowników kart graficznych czy programów do optymalizacji.

Z moich doświadczeń i firmy WSC wynika, że przyczyną problemów ze Schowkiem mogą być:

  • program antywirusowy Eset, najlepiej wtedy wykonać jego reinstalację,
  • dodatkowe usługi dla kart Nvidia, w drajwerze należy odznaczyć opcję Nvidia Streamer Service,
  • programy do obsługi wirtualnych dysków sieciowych np. TeraBox, zalecana wtedy jest reinstalacja.

Artykuł przygotował: architekt Rafał Ślęk, BIM Manager WSC

Tagi
Produkt

FAQ

Zadaj pytanie naszym ekspertom

*
Przeciągnij i upuść tu pliki, lub przeglądaj pliki z dysku
*