Autoryzowany dystrybutor Graphisoft Archicad w Polsce. Sprawdź korzyści

wsc
logo2 wsc
Powrót

Problem z dodatkami Goodies

data publikacji:

06.03 / 2023

ostatnia aktualizacja:

11.04 / 2023

Pomimo poprawnej instalacji dodatków Goodies polecenia nie pojawiają się w menu Archicada

Wersja programu

Problem najczęściej dotyczy Archicada w wersji 26, w systemie Windows.

Opis

Dodatki Goodies to zestaw darmowych narzędzi do Archicada, które zawierają wiele ważnych narzędzi przydatnych w codziennej pracy. Dzięki nim można rozbudować Archicada między innymi o moduł importu plików 3DS czy akcesoria, które pozwolą dodać np. trójwymiarowe dachówki na istniejącym dachu.
Link do pobrania wersji instalacyjnej znajduje się na stronie producenta: Goodies for Archicad 26 POL – Graphisoft

Opis problemu

Po instalacji firmowych dodatków Goodies pobranych ze strony producenta nie pojawiają się polecenia w menu Archicada. Przykładowo, standardowe polecenia dla importu plików 3DS powinno wyświetlić się w menu Plik/Współdziałanie/3D Studio. Reinstalacja Archicada nie pomaga w rozwiązaniu tego problemu, polecenia nadal nie są widoczne.

Rozwiązanie problemu
Krok 1.
Należy sprawdzić czy pobrana została prawidłowa wersja instalacyjna dodatków. Dla Archicada 26 POL oraz Start Edition 2023 POL wersja instalacyjna znajduje się na stronie https://graphisoft.com/downloads/goodies/ac26-pol.

Krok 2.
Po instalacji sprawdzić czy dodatki zostały rozpoznane i załadowane przez Archicada. Należy otworzyć okno Menedżera dodatków i sprawdzić czy znajdują się na liście i czy nie ma przy ich pozycji ikony wykrzyknika, co oznacza problem z załadowaniem.

Krok 3.

Należy przeprowadzić częściowe Czyszczenie preferencji Archicada. Na stronie wsc.pl/wsparcie-techniczne znaleźć można dokładny opis procedury.

We wszystkich dotychczasowych przypadkach występowania problemu wystarczyło usunąć jeden folder, opisany jako pierwszy na liście w wyżej wspomnianym artykule.

  • W systemie Windows należy usunąć folder (C:)\Użytkownicy\<Nazwaużytkownika>\AppData\Roaming\Graphisoft\. Ten folder zawiera pliki podstawowych preferencji i wszystkie pliki Środowiska pracy Archicada w systemie Windows.
  • W systemie macOS należy usunąć folder ~/Biblioteki/Preferences/Graphisoft/AC xx.0.0 yyy v1 [w angielskiej wersji systemu macOS to ~/Library/Preferences/Graphisoft/AC xx.0.0 yyy v1]. Folder ten zawiera pliki podstawowych preferencji oraz wszystkie pliki Środowiska pracy Archicada w systemie macOS.
    [Uwaga: xx oznacza numer wersji Archicada, a yyy lokalizację Archicada]
    [Uwaga: ~/ oznacza folder domowy bieżącego użytkownika czyli Macintosh HD/Użytkownicy/<twojanazwaużytkownika>]

Krok 4.
Jeśli wcześniejsze kroki nie rozwiązują problemu należy przeprowadzić pełne Czyszczenie preferencji Archicada według opisu na stronie https://wsc.pl/wsparcie-techniczne/archicad/faq/czyszczenie-preferencji-archicada

Artykuł przygotował: architekt Rafał Ślęk, BIM Manager WSC

Tagi
Produkt
Tagi wsparcia technicznego
Archicad
instalacja

FAQ

Zadaj pytanie naszym ekspertom

*
Przeciągnij i upuść tu pliki, lub przeglądaj pliki z dysku
*